תכנון תקציב הוצאות רכב בארגונים וחברות

התכנון והייעול בניהול מקצועי של צי הרכב הוא מכשיר חשוב לחיסכון בהוצאות על רכב

אחרי ההוצאה על כוח אדם, הוצאות רכב ותעבורה הן הכי משמעותית ולכן תכנון תקציב הוצאות רכב בארגונים וחברות מקבל עדיפות

תכנון תקציב הוצאות רכב בארגונים וחברות הוא אינטרס מובהק גם של חברות בהן צי הרכב אינו גדול מאוד.

בין אם מדובר בחברת הייטק קטנה, חברה המספקת שירותים, חברת מסחר והפצה או כל חברה בינונית וקטנה הוצאות רכב תופסות מקום של כבוד בתכנון התקציב.

תכנון תקציב הוצאות רכב של כל ארגון וחברה ראוי שיבוצע על ידי גורם מקצועי בתחום ניהול ציי רכב על מנת להגיע לייעול וחיסכון בהוצאות.

לפי המבנה הניהולי של החברה עליה להיעזר בשירותי קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ או מינוי קצין בטיחות בתעבורה כעובד החברה.

כיום אחד השירותים המשמעותיים לכל ארגון ו/או חברה גדולה בינונית וקטנה הוא תכנון תקציב הוצאות רכב.

תכנון תקציב הכולל את מרכיבי ההוצאות הקבועות השוטפות אך גם תכנון אסטרטגי ארוך טווח של הוצאות על הצטיידות והתחדשות.

תכנון תקציב

תכנון תקציב הוצאות רכב בארגונים וחברות גדולות

בחברות גדולות בהם יש ציי רכב גדולים המשרתים את צרכי החברה יש חובה למנות קצין בטיחות בתעבורה לניהול השוטף של צי הרכב.

כיום מקובל כי החברה המספקת שירותי ניהול לצי הרכב שותפה גם לתכנונים ארוכי טווח, תכנונים אסטרטגיים הנוגעים לצי הרכב.

חלק מתהליכי הניהול של כל חברה גדולה כוללים תכנוני פיתוח עתידיים אסטרטגיים כלכליים ופיננסיים ארוכי טווח אשר יבטיחו ואף יבססו את עתידה של החברה.

תכנון ארוך טווח ובניית אסטרטגיות הצטיידות והתחדשות של צי הרכב הן בעלות השפעה ישירה על הוצאות הרכב ומכאן גם על החוסן של החברה ויכולתה לעמוד בתכנון התקציבי הכללי.

תכנון וסגירת חוזי אספקה ושירותים בתחום צי הרכב מהווים נתח משמעותי כאמור מהוצאות החברה הכלליות.

ניהול ושליטה מקצועית בהוצאות רכב צפויות ולא צפויות, מביא לחיסכון בהוצאות ועמידה ביעדים תקציביים שנקבעו.

תכנון תקציב הוצאות רכב גם בארגונים וחברות קטנות

חברות קטנות שלהם ציי רכב קטנים מהקבוע בחוק אינם חייבים להיעזר בגורם ניהול מקצועי לניהול צי הרכב שלהם.

ציי רכב עם פחות מ-40 כלי רכב פרטיים ו/או פחות מ-20 כלי רכב כבדים, אוטובוסים, משאיות וכו' ו/או פחות מ-20 כלי רכב מסוגים שונים אינם חייבים לפי להיעזר בשירותי קצין בטיחות בתעבורה.

אולם כיום כלכלנים יועצים אסטרטגיים, יועצים פיננסים ולמעשה מרבית הגורמים העוסקים במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ממליצים על שימוש ביועצים חיצוניים גם לניהול צי הרכב של החברה על אף כי לפי גודלו אינו מחייב זאת.

כפי שצויין מרכיב ההוצאה על רכב הוא שני רק להוצאה על כוח האדם ומכאן שיש לתת משנה חשיבות להשקעה בניהול מקצועי של תחום הרכב גם בחברות קטנות.

יתרה מזאת חברות קטנות רגישות הרבה יותר לזליגה תקציבית לא מבוקרת שבמקרים מסוימים עלולה לגרום גם לקריסתה של החברה אל מול תכנון תקציבי לקוי בתחום הרכב או הוצאות בלתי צפויות.

תכנון תקציב הוצאות רכב בארגונים וחברות קטנות הוא לעיתים קריטי הרבה יותר לחוסנה העתידי של החברה והיכולת לעמוד במתח רווחים הנדרש להמשך קיומה.

מרכיבים של הוצאות רכב בחברות וארגונים

דוגמא למרכיבי תקציב הוצאות רכב של ציי רכב פרטי שלעיתים דומה מאוד לציי רכב כבדים.

  • הוצאות ליסינג או החזרי הלוואות רכישה.
  • חוזי אספקת דלק.
  • חוזי שירות לטיפולים שוטפים ותחזוקה.
  • הוצאות פחת מצטבר.
  • הוצאות ניהול שליטה ובקרה על צי הרכב.
  • הוצאות התחדשות והחלפת רכבים.
  • ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This field is required.

This field is required.